«Cuando los nazis vinieron a buscar a los comunistas,
guardé silencio,
porque yo no era comunista.
Cuando encarcelaron a los socialdemócratas,
guardé silencio,
porque yo no era socialdemócrata.
Cuando vinieron a buscar a los sindicalistas,
no protesté,
porque yo no era sindicalista.
Cuando vinieron a por los judíos,
no pronuncié palabra,
porque yo no era judío.
Cuando finalmente vinieron a por mí,
no había nadie más que pudiera protestar.»
(Martin Niemöller)
Condo
en xeneiro deste ano foi el atentado contra a revista satírica
parisina Charlie
Hebdo,
tocou
falar
da islamofobia crecente nesta Europa de
liberdade.
Tocou falar da demagoxia e da doble moral que fai que rirse dos
mortos dos atentados
del Cairo seña liberdade
de expresión
e rirse dos mortos de Charlie
Hebdo
seña apoloxía
del terrorismo.
Porque
úa cousa é que nun exercicio de etnocentrismo absurdo e racista
entendamos que é máis merecedora de conmiseración úa desgracia
que asocede en Europa que úa que asocede en Oriente Medio ou en
África e outra cousa é entender que é lexítimo fer burla coa
desgracia dos outros e inadmisible fela colos mortos deste
lado del Mediterráneo.
Que
fai que úa de estas dúas portadas
seña
admisible e el outra non?
E
é que, xa non é que non lle quéramos dar a mesma importancia a úa
vida europea que a úa vida árabe, a cousa é moito máis dañina
que el cimpre eurocentrismo. A cousa é que úa vida árabe non nos
causa ningún tipo de conmiseración porque «xa se sabe... nestos
países...».
Pasou
lo de Charlie Hebdo e a comparación fíase obrigada para
todos os que entendemos el mundo de forma global e non racista. Que
diferencia á portada que satiriza a morte del exipcio da portada que
satiriza á morte del francés? Que diferencia el sufrimento del
exipcio del sufrimento del francés?
E
chegou Siria. E chegou el chamado a acoller refuxiados (cabería
perguntarnos tamén por que non chega ese chamado para acoller
refuxiados de outros conflictos, pero eso xa dá para outra vez). E
chegaron os discursos racistas e, moi particularmente, envoltos núa
crecente islamofobia. Aquelos que dicen que estamos metendo al
enemigo
na casa
(e é que os que están avezados al linguaxe militarista, porque non
entenden nin queren entender outro, sempre falan e términos bélicos,
os que queren naturalizar). E el amenaza de que os
sirios
iban poer bombas, quitarnos el traballo, roubarnos as mulleres e
erguer minaretes como rascacelos en cada lugar de Europa fexo presencia axina.
Dende
que el Estado Islámico chamou ás portas del Kurdistán (coa
complicidade asasina de Turquía e da UE) e entrou en Siria, nel
Reino de España os medios de comunicación tuveron úa única
obsesión, mostrarnos imaxes de imais (presentados únicamente como
imais, sen maior matización) reclamando Al-Ándalus. Tal parecera
que a morte de millois de persoas en Siria, Iraq, el Kurdistán,
Turquía... non importaran nada, senón que el que importaba era úa
máis que improbable invasión del Reino de España, con mapas que
nos recalcaban lo cerca cerquísima que estamos del mundo árabe
(el Estado Islámico, Siria, Afganistán, Marrocos, Alxeria... que
máis dará se son todos árabes e musulmais... todos moros).
Asustar á población europea
e moi en particular á española
e moi en particular á española
coa amenaza musulmana foi construíndo
un clima de medo hacia os invasores
escondidos detrás de colquera musulmán.
A manipulación informativa tampouco é nova, como non é novo el sentimento antimusulmán (que al final é tamén antiárabe, núa sociedade que non distingue moi ben os dous conceptos) que os medios de comunicación estenden por todo Occidente. Asina, dende el atentado contra as Torres Xemelgas el 11 de setembre del 2001, os musulmais foron el coco que asustaba a todo el mundo. E xa en aquel entós se quiso visibilizar un mundo musulmán que, sen escepciois, era hostil a todo-lo occidental (asina coas imaxes de palestíos celebrando os atentados, que resultaron ser falsas, como un periodista estadounidense denunciou). Pero a veracidade é lo que menos importaba. Anque despois a todos nos quedase claro que era úa patraña, na primeira imaxe grabada nas nenías dos nosos ollos estaban aquelos señores árabes, musulmais, con xilabas que pisotiaban úa bandeira dos Estados Unidos xusto el día que os Estados Unidos acababan de sufrir aquel mortal golpe (non importa a efectos emocionales que as imaxes foran de 10 anos antias nin que Gaza sufra constantemente ese terror).
El
yihadismo tamén soubo aprovetar esta realidade, de golpe el enemigo
occidental que los invadía, podía servirlles para captar adeptos á
súa causa. Non sólo nel Oriente Medio, senón nel corazón de
Occidente.
El
Reino Unido e a República Francesa xogaron un papel clave. Na
República Francesa, avezados a falar de inmigrantes de primeira,
segunda, terceira... xeración (como se un puidera ser inmigrante na
terra na que nace) atoparon úa población musulmana, normalmente de
orixe árabe (en Francia foi importante a migración alxeriana,
antigua colonia francesa) na que a Republique de la liberté,
egalité et fraternité non puxera ningún esfouto en integrar na
sociedade francesa. Us musulmais que por procesos económicos,
sociales... de guetización e marxinación social, non se sentían
parte da República Francesa, pero tampouco dos países dos que
chegaran os sous pais ou os sous avolos, xa que eran países nos que
nunca viviran e onde podrían ter familia, pero non chegaban a ter
lazos reales. Orfos de colquer referente social, non era de estrañar
que algún vira nel yihadismo úa salida.
E
chegou Charlie Hebdo, aquela revista cola que todo el mundo se
solidarizaba. Aquel je suis Charlie (naide puxo un je sui Le
Cairo, senón que fixeran burlas daquelas mortes). E Marie LePen
sacou el artilleiría pesada. Son os musulmais, elos foron...
Tamén
al sur dos Pirineos se xogou a ese xogo. Memorable (por cutre) fora a
campaña difamatoria de Democracia Nacional contra os inmigrantes
árabes~musulmais (nunca lles interesou fer a diferencia).
A
campaña de Democracia Nacional pretendía que
era
a población musulmana a que poía esos letreiros
amenazantes.
Por certo, el texto en carácteres árabes
non
quer dicir nada, son carácteres postos al tun-tún.
Como
nel caso estadounidense, nel Reino de España tamén se botaba mao da
difamación para crear un entorno islamófobo. Un entorno que
impediría a integración real das persoas musulmanas e xeraría úa
brecha entre os musulmais e os non musulmais moi interesante para a
estrema dereta e, anque fora de rebote, para el yihadismo.
E
chegaron os atentados masivos de esta semana en París e en Beirut
(despois tamén en Quenia). E todos volvimos ser París (pero naide
foi Beirut nin Quenia). E chegou el medo aos musulmais outra vez. En
realidade sempre estuvera aí. Al menos dende el 2001 estaba aí.
E
volveron os nervios, volvéu el acusación, foron os musulmais. Por
máis que instituciois importantes nel estado como a Junta
Islámica Española, la Federació
Islámica de Catalunya ou a Comunidad
Musulmana Ahmadiyya condenaran el atentado (con máis présa que
colquera outro atentado que el Estado Islámico ven comentendo nel
Oriente Medio). E volveu a reproducirse sen medo a islamofobia. Xa
non importa ser ou non políticamente correcto.
Xunto
ás xa consabidas bandeiras da República Francesa para mostrar a
condena aos atentados (moitas en perfiles de musulmais) as redes
sociales empezan a encherse de logotipos como el de arriba, e empezan a verse
discursos xenófobos demandando que volvan
aos sous países (como
se este non fora el sou país) ou mesmo declaraciois de escritores de
renome como Arturo
Pérez-Reverte que, lonxe de chamar á calma, son úa chamada á
violencia en toda regla, con afirmaciois como «Es la guerra santa,
idiotas» ou «la Europa de ideas serenas, democracia, cultura y
dignidad está asustada, estupefacta y en fuga». Declaraciois
verquidas en Twitter que, dito seña de paso, non sei por que os
medios fain de altavoz, xa que non considero noticiable nin os
artículos de opinión nin moito menos os tuits dun señor, por moi
escritor e académico da lingua española que seña. Xa non imos
entrar nas declaraciois de grupos da estrema dereta como Plataforma
per Catalunya, Democracia Nacional... que xerannos menos interés.
Si el de dalgúas persoas da prensa, como Isabel San Sebastián, que
declararía en Twitter: «Espero manifestaciones masivas de
musulmanes condenando #AtaquesParís
y gritando que ALÁ NO QUIERE ASESINATOS. El silencio es
cómplice.»
Eso a pesares de que outras imaxes como esta tamén inundaban as redes.
Al acabar a Primeira Guerra Mundial, Alemaña vivía sumida na desesperación. Naquelos momentos de desesperación os alemais necesitaron un chivo expiatorio. De daquén tía que ser a culpa... E el antixudaísmo histórico xa en Europa lles daba un obxectivo fácil, os xudeos. E asina foi. Os xudeos cargaron con todas as culpas habidas e por haber. Non tardaron en aparecer marcados os negocios dos xudeos coa estrela de David e a peor das acusaciois posibles, «xudeo».
Eso a pesares de que outras imaxes como esta tamén inundaban as redes.
Al acabar a Primeira Guerra Mundial, Alemaña vivía sumida na desesperación. Naquelos momentos de desesperación os alemais necesitaron un chivo expiatorio. De daquén tía que ser a culpa... E el antixudaísmo histórico xa en Europa lles daba un obxectivo fácil, os xudeos. E asina foi. Os xudeos cargaron con todas as culpas habidas e por haber. Non tardaron en aparecer marcados os negocios dos xudeos coa estrela de David e a peor das acusaciois posibles, «xudeo».
Os musulmais son hoi el que foron os xudeos, el chivo expiatorio. Os xudeos venderan Alemaña al enemigo, foron elos os que lle fixeron perder a guerra... Ben, esto hoi a todos nos parece retórica fascista, pero esa retórica fascista ben que vendeu nel sou momento e calou na población alemana e europea.
Hoi
parece moi evidente que os musulmais son os malos malísimos
que atentan contra as nosas vidas, que nos poin el peligro, que queren recuperar Al-Ándalus... Pero
non é máis que retórica fascista.
Por esta razón, a xente que participamos de un ou outro xeito nel grupín humano de Pero quién dice que en Oviedo no hay nada fixemos esta foto, pequena, humilde, pero na que queremos remarcar que somos úa comunidade, non dúas, úa sola. Que non hai posibilidade de marcar úa brecha entre as persoas pol sou orixe, a súa etnia, a súa condición sexual, a súa relixión... E que cos compañeiros musulmais e as compañeiras musulmanas, se nos tocan a úa, tócannos a todas.
#jesuismusulman
Nenhum comentário:
Postar um comentário