Col
atentado contra Charlie Hebdo muitos franceses pergúntanse por un
llado polla súa seguridá i pol outro polla integración da
población musulmana na República. I con ello, polla integración
dos inmigrantes na República. I con ello polla integración dos
inmigrantes de segunda, terceira i cuarta xeración na República.
I,
polo que vexo nas redes sociales en España muita xente se fai a
mesma pergunta. I en Asturias tamén, mesmo dende entornos
asturianistas ou mesmo soberanistas pode xurdir, i parece que en
dalgús casos xurde, a pergunta, cómo
integramos a os inmigrantes de primeira, segunda, terceira ou cuarta
xeración?
I eu nun podo deixar a pergunta ei, sen darme cunta de todo lo que
ello imprica (con úa voluntá esplícita ou non, eso é outro tema).
Asina que empricipiemos pol principio, polo básico. Qué é un
inmigrante? A pergunta parece estúpida, pero pra nada lo é. Un
inmigrante, parece claro, é, diznos el diccionario, úa persona que
«inmigra ou inmigrou recentemente», entendendo inmigrar
como «entrar nun país estranxeiro co fin de
establecerse nel».
Esto é, un inmigrante é, por definición, úa persona que se move
de un llugar a outro. Agora a pergunta é... Cómo se pode ser un
inmigrante de segunda xeración? Porque, poñamos por caso, se meus
pais veron a Asturias dende Senegal, inmigraron, pero se eu xa nacín
en Asturias... Cómo pode ser inmigrante daquén que naceu aquí? I
se en cunta de inmigrar os meus pais fixéronlo os meus volos? I se
foron os meus bisvolos? Porque ser inmigrante de segunda xeración é
compricado, pero sello de terceira, cuarta ou quinta xeración inda
parece máis raro.
Mesmo
xente que nun naceu en Asturias pero que veu aquí xa de mui
pequena... Son inmigrantes en algúa forma? Pode ser inmigrante
daquén que nun conoce máis país que este? I os fiios adoptados por
pais asturianos? Ese Xuaco i esa Gadía que adoptan úa nena en
China, un nenín nel Congo i
ie poin Xabiel ou Palomba? (ou Kevin ou Jennifer, qué máis dá),
son asturianos?
Parece
que a maioría de nosoutros aseveraría que son asturianos i que el
asturianía nun ta nel color da peleia... Pero dudaría máis dos
fiios de esa familia senegalesa, rumana ou marroquía. I é que tal
parece que os asturianos poden ser mouros, pero xa eso de rezarïe a
Alá... I non, este tipo de posturas nun las defende namáis ese
asturiano conservador i católico, el ateo de esquerdas tamén parece
ter reparos.
I
el asturianismo se pergunta se mañá en Asturias poden ser un
problema i cómo podemos integrallos... Digo eu que quizáis el
primeiro paso pra integrallos
é nun vellos como outra
cousa,
asumir sen problemas que son asturianos i que forman parte da sociedá
asturiana, i del mesmo xeito que naide pretende integrar a daquén de
Cangas, de Morcín ou da Veiga, haberá que pensar del mesmo xeito
hacia as personas que son de Parres, de Cangas, de Morcín ou da
Veiga, por mais que el sou color de peleia nun se corresponda col que
esperábamos topar en Parres, en Cangas, en Morcín ou na Veiga, por
máis que teñan nomes que nun señan os máis usuales en Parres,
Cangas, Morcín ou a Veiga, ou por máis que ie recen a un dios al
que nunca primeiro se ie rezara en este país (polo demáis, nun teño
eu ningún interés en que ie recen a ningún dios, pero tampouco me
xenera ningún tipo de prexuicio nin de problema que mañá llevanten
en Muías úa mezquita).
Xa
lo dixera Dixebra, y xa lo cantamos todos, «somos toos indios de la
mesma tierra», pero, como diría Orwell, us máis que outros, porque
mentres que parece que us lo son por dereto propio outros tein que
esforzarse en demostrar que lo son, en demostrar que nun son un
problema, que nun son conflictivos i que nun van matarnos a todos.
I
é que condo toca
sacar as bandeiras nacionales á calle a meior forma de fer país
igual é deixándolas en casa. Condo toca fer país, a lo meior temos
que ter mui mui claro qué tipo de país queremos fer i quen é parte
de él.
Nenhum comentário:
Postar um comentário